Városlista
2024. október 17, csütörtök - Hedvig

Hírek

2012. Március 23. 14:01, péntek | Belföld
Forrás: STOP / Autolabor.hu

A szlovák rendszámok előnyeit venné át Magyarország

A szlovák rendszámok előnyeit venné át Magyarország

Feltűnően nagy a csend mostanában a területi alapú rendszámok magyarországi bevezetésével kapcsolatban, pedig az EU-nak ígéretet tettünk.

Januárban robbant hazánkban a rendszám-bomba, akkorra derült ki ugyanis, hogy a 2012-es évben 12 milliárd forint bevételt remél az új rendszámok kiadásából a költségvetés. Az első, kevesebb információra támaszkodó beszámolók szinte azonnali, mindenkire nézve kötelező érvényű rendszámcserét vizionáltak a 2012-es évre, pedig az akkor alig egy hónapja elfogadott új törvények szerint még az EU-csatlakozás előtti rendszámokat sem kell kötelezően lecserélni.

A kormány tervei között állítólag az szerepel, hogy hazánkban is bevezeti az Európában ugyan elterjedt, de napjainkban éppen visszaszoruló területi alapú megjelölést. EU-s szomszédaink közül Szlovákia, Ausztria, Szlovénia és Románia is használja a rendszert. Olaszországban nem magába a rendszám-kódba, hanem - az új, EU-s rendszámtáblákon - a táblák jobb szélére, egy, az ország megjelöléshez hasonló sávba vésik bele az autó származási tartományának megjelölését.

Szlovákiában 79 különböző körzetet tüntetnek fel a rendszámokon, így ha mi is a szlovák példát követnénk, a megye-rendszer helyett a 168 járás kódjai kerülnének fel a rendszámokra. A rendszer előnyeiről sokat nem árult el a kormány, valamiféle ködös, a bűnmegelőzéssel- és üldözéssel kapcsolatos magyarázat mellett a rendszámfelismerő, automata kamerák működési sajátosságaival is magyarázták a cserét. Mindezt januárban, azóta viszont hatalmas a csend az ügy körül.

Elképzelhető, hogy a rendszámcsere is csupán olyan hirtelen elképzelés és ötlet volt, mint néhány éve az MDF egyik utolsó nagy rúgása, a jobbkéz-szabály eltörlése és az összes kereszteződés betáblázása? Aligha: a rendszámcseréből származó 14 milliárd forintot még tavaly megígértük az EU-nak, és a brüsszeli székhelyű Unió a legkevésbé sem vevő a be nem tartott ígéretekre.

A cikk folytatódik! Olvassa tovább autós szakportálunkon, az Autolabor.hu oldalon! Kattintson ide!

Autolabor.hu / STOP

Ezek érdekelhetnek még

2024. Október 16. 07:45, szerda | Belföld

Bajban az ipar, majdnem 10 százalékos a visszaesés

2024 augusztusában az ipari termelés volumene 9,5, munkanaphatástól megtisztítva 4,1 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.

2024. Október 16. 07:39, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: a gazdasági semlegesség a gyakorlatban is megvalósul Magyarországon

A gazdasági semlegesség gyakorlati megvalósulását jelenti, hogy Magyarországon a német és a kínai vállalatok nyugodtan együttműködhetnek - mondta a külgazdasági és külügyminiszter kedden a BYD beszállítói fórumán Budapesten.

2024. Október 15. 07:44, kedd | Belföld

Nagy Márton: tizenhat pontos deregulációs csomag a turizmus fejlesztésére

A turizmus fejlesztését célzó 16 (14+2) pontos deregulációs csomagot terjesztett elő a nemzetgazdasági tárca a Magyar Turisztikai Ügynökséggel közösen - mondta a nemzetgazdasági miniszter hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.

2024. Október 15. 07:43, kedd | Belföld

Kocsis Máté: nemzeti konzultációt kezdeményez a Fidesz gazdasági kérdésekben

Nemzeti konzultációt javasol a kormánynak a Fidesz, melynek témái között a gazdasági semlegesség, a kis és középvállalkozások támogatása, a béremelés, a munkáshitel, a lakhatás és a családtámogatások szerepelnének