Hírek
2016. Június 02. 11:49, csütörtök |
Belföld
Forrás: mti
Toplista: 92 milliárd forint a tíz legnagyobb e-kereskedő magyarországi forgalma
A tíz legnagyobb Magyarországon működő e-kereskedő online értékesítésből származó árbevétele 2015-ben elérte a 92 milliárd forintot az előző évi 50 milliárd forintos forgalom után
- derül ki GKI Digital csütörtökön közzétett összesítéséből, amely a magyar tulajdonban lévő, vagy Magyarországon hivatalos képviselettel, leányvállalattal rendelkező cégeket vette figyelembe.
Az idén másodszor elkészített toplistán szereplő tíz legnagyobb e-kereskedő a teljes online kiskereskedelmi forgalom 34 százalékát adja, a vásárlások számának pedig a 21 százaléka jut rájuk, ami mintegy 4,7 millió vásárlás.
A GKI Digital MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az aktuális lista szereplői összesen több mint 70 százalékos forgalombővülést értek el egy év alatt pusztán az online értékesítésből, miközben a teljes online kiskereskedelem növekedése 16 százalékos volt. A tavalyi TOP10 lista szereplői közül kilencen szerepelnek az idei listán is.
A GKI Digital lakossági kutatásai is alátámasztják a tíz legnagyobb szereplő kiemelt helyzetét: a magyar vásárlók egyre tudatosabbak és fogékonyabbak az online vásárlásra, ugyanakkor rendeléseiket sokkal bátrabban adják le egy ismert, nagy választékkal és gyors működéssel rendelkező webáruháznál.
2015-ben a műszaki cikkeken belül főként háztartási fehérárut vásároltak, emellett a mindennapi élelmiszerek internetes rendelése is látványos növekedésnek indult.
A toplista élére, az előző évhez hasonlóan, 2015-ben is a főként műszaki cikkek értékesítésével foglalkozó Extreme Digital került, a cég Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője. A második és harmadik helyen az eMAG és a MALL osztozik.
Őket követi a Media Markt, amely az idén is megőrizte 4. pozícióját, majd az élelmiszer házhoz szállítást végző Tesco, amely egy év alatt három helyet lépett előre. A sor a kultúrára koncentráló Libri-Bookline csoporttal folytatódik, 7. a tartalomszolgáltatást és az értékesítést ötvöző iPon áll, 8. - új belépőként - az Aqua, amely az egyik legrégebbi magyar tulajdonú online áruház.
A 9. helyen lévő Bónusz Brigád egyedüliként értékesít a termékek mellett szolgáltatást is, és építi üzleti modelljét a kedvezményekre. A rangsort a Tchibo online áruháza zárja.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Október 16. 07:45, szerda | Belföld
Bajban az ipar, majdnem 10 százalékos a visszaesés
2024 augusztusában az ipari termelés volumene 9,5, munkanaphatástól megtisztítva 4,1 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.
2024. Október 16. 07:39, szerda | Belföld
Szijjártó Péter: a gazdasági semlegesség a gyakorlatban is megvalósul Magyarországon
A gazdasági semlegesség gyakorlati megvalósulását jelenti, hogy Magyarországon a német és a kínai vállalatok nyugodtan együttműködhetnek - mondta a külgazdasági és külügyminiszter kedden a BYD beszállítói fórumán Budapesten.
2024. Október 15. 07:44, kedd | Belföld
Nagy Márton: tizenhat pontos deregulációs csomag a turizmus fejlesztésére
A turizmus fejlesztését célzó 16 (14+2) pontos deregulációs csomagot terjesztett elő a nemzetgazdasági tárca a Magyar Turisztikai Ügynökséggel közösen - mondta a nemzetgazdasági miniszter hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
2024. Október 15. 07:43, kedd | Belföld
Kocsis Máté: nemzeti konzultációt kezdeményez a Fidesz gazdasági kérdésekben
Nemzeti konzultációt javasol a kormánynak a Fidesz, melynek témái között a gazdasági semlegesség, a kis és középvállalkozások támogatása, a béremelés, a munkáshitel, a lakhatás és a családtámogatások szerepelnének