Városlista
2024. november 22, péntek - Cecília

Hírek

2013. Június 06. 05:00, csütörtök | Belföld
Forrás: mno.hu

Zöld úton az Audi: hibrid A3 és hidrogénes A7 jön

Zöld úton az Audi: hibrid A3 és hidrogénes A7 jön

Az Audi jelentős összegeket fektet be különféle „tiszta” hajtási technológiák fejlesztésébe. A hírek szerint például Ingolstadtban már gőzerővel fejlesztenek a mérnökök egy üzemanyagcellás A7-et, ám talán még érdekesebb, hogy jövőre állítólag megérkezik a kereskedésekbe a konnektorról is tölthető, hibrid A3.

A hibrid A3 Európában körülbelül 11-12 millió forint közötti indulóáron startolhat – különben magyarországi forgalmazásra is számíthatunk. A puttonyos (Sportback) A3 e-tron koncepcióként első ízben az idei Genfi Autószalonon debütált, a prototípus számadatai pedig igazán meggyőzőek voltak. Esetében a hajtáslánc magját egy benzinmotor képezi: jelen esetben a konszern jól ismert, takarékos 1,4 literes turbófeltöltésű TFSI erőforrásáról beszélhetünk, amely az A3 e-tron motorházteteje alatt 150 lóerőt (250 Nm) produkál.

De hibrid típusról lévén szó ez persze még közel sem minden, hiszen a belső égésű egységet egy 102 lovas (330 Nm) villanymotor támogatja, a rendszerteljesítmény pedig igazán tisztességes 204 lóerő, amihez 350 Nm-es maximális együttes nyomaték társul. Az elektromotor a jelentősen átdolgozott, hatfokozatú dupla kuplungos S-tronic automataváltó elé került beépítésre, így egy párhuzamos hibridrendszerről beszélhetünk. A tekintélyes erő már-már egészen sportos, 7,6 szekundumos 0-100 km/h-s sprintidőre és 222 km/h-s végsebességre elegendő, vagyis az A3 menetteljesítményei nagyjából a 180 lóerős, benzines A3 Sportback 1.8 TFSI kivitelével egyeznek meg. Bár utóbbi hajtáslánccal az autó lényegesen könnyebb a konnektorról is tölthető hibridvariánsnál, a benzines-elektromos e-tron a gyári adatok szerint döbbenetesen alacsony, 1,5 literes EU ciklus szerint mért átlagfogyasztásra képes, széndioxid-kibocsátása pedig így mindössze 35 gramm kilométerenként.

A jövőbemutató technikával felvértezett Audi természetesen teljesen elektromos módban is használható (az úgynevezett „EV-üzemmód” mellett pusztán benzines és „együttes” üzemmód is akad), s ilyenkor a 8,8 kWh kapacitású akkumulátorok akár az otthoni hálózatról történő teljes feltöltése esetén – ami úgy négy órát vesz igénybe – akár 50 kilométer is megtehető zéró emisszióval; elektromos hajtással különben maximum 130 km/h-s sebességgel haladhatunk. A teljes hatótáv a gyártó szerint állítólag 885 km, és ha kifogy a szufla az akkuból, tankolás után benzinnel bármeddig elmehetünk. Az Audi mérnökei szerint az A3 e-tron megjelenésekor a konnektorról is tölthető hibridmodellek mércéje lesz.

Az üzemanyagcellás A7-re visszatérve: az Audi technikai igazgatója, Wolfgang Dürheimer Úr a nagynevű, brit Autocar magazin újságíróinak mesélt a típusról, egyelőre csak dióhéjban. A tesztelések állítólag még idén augusztusban megkezdődnek, és állítólag rendkívül fejlett technikai megoldásokra számíthatunk. A működést röviden úgy kell elképzelni, hogy az üzemanyagcellák elektromosságot és hőt termelnek egy elektrokémiai reakció lezajlása közben, az A7 esetében hidrogén és oxigén felhasználásával, a reakció melléktermékeként pedig víz keletkezik, így igazán tiszta megoldásról beszélhetünk.

A hiányos infrastruktúra miatt (nagyon kevés a Hidrogénkút) vélhetően a jövő zenéje a technológia szériagyártásba kerülése, de a gyártók szerint a jövő egyik vezető megoldását tisztelhetjük az üzemanyagcellás megoldások személyében. Az Audi 2009-ben már ismerkedett a hidrogénes meghajtással az Audi A5 HFC személyében.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 22. 07:56, péntek | Belföld

Orbán Viktor szerint óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét

Az elmúlt egy évben óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét, elsősorban a nemzetközi politikai térben, ami a határon túli magyar közösségek megerősödését is jelenti

2024. November 22. 07:54, péntek | Belföld

Rogán Antal abban bízik, sokan fogják használni a Digitális Állampolgárság Programot

Abban bízom, hogy a Digitális Állampolgárság Program alkalmazás széles tömegeknek elnyeri a támogatását, sokan fogják használni, mert látni fogják, hogy így egyszerűbb ügyet intézni, magukat azonosítani

2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld

Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban

Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.